Baksidan av boken

Anders Tufvesson - författare av Webbstrategiboken

 

Du behöver inte ha en webbshop för att tjäna pengar på din webbplats. Webbstrategiboken handlar om hur en webbplats byggs utifrån ett besökarperspektiv och de affärsmässiga strukturer som bör finnas idag för att göra webbplatsen lönsam för organisationen. Boken handlar inte om webbdesign eller webbutveckling. Den handlar om hur du strategiskt går till väga för att skapa en plattform för din internetmarknadsföring. Det spelar ingen roll om webbplatsen är för en kommun, ett företag, en frivilligorganisation eller en idrottsförening. De grundläggande mekanismerna för webbstrategi fungerar för alla typer av webbplatser. Boken börjar med ett förord av Internetworlds chefredaktör Magnus Höij.

 

Författaren Anders Tufvesson arbetar som webbstrateg på företaget Two. Anders har arbetat med webb och internet sedan 1996. Följ med honom på en stund med "Business by web".


"Jag har jobbat nära Tufvesson i ett tidigare projekt på ett annat jobb, då min roll på Solvalla var att förstärka Elitloppet (ett av Sveriges mest besökta idrottsevenemang) som varumärke. Jag var då kund hos Tufvesson. Jag blev djupt imponerad över hans enkla pedagogiska handhavande runt varje enskild process som gav mig som kund en tydlig helhetsbild för att skapa bättre affärsnytta. Elitloppet.se var en mycket välbesökt kampanjsajt 2008! Nu som marknadschef på Unibet med 3,6 miljoner kunder i 150 länder är det ännu viktigare att förenkla branschen -"moneytainment" och den här boken som Anders tagit fram gav mig ett härligt "on the outside looking in perspective" som jag högaktar. En go gubbe som gett mig verktyg för att driva affärsnytta på fler nivåer. Läs den här boken du också..."

 

Andreas Slätt,
marknadschef Unibet Sverige

Vill du att jag kontaktar dig?
 
Bookmark and Share
Web Analytics